Nejcennější značka světa? Apple to už není
Úno 15, 2017 // By:Lenka Vahova // No Comment
Ve světě technologií se konkurenti snaží o to, aby byli všude první. Mezi jejich boje patří nejen boje s produkty, ale také s tím, kdo bude první a nejcennější značkou světa. I v této kategorii se rok co rok předbíhají různé společnosti, které chtějí obhájit tento titul. Ovšem nebylo tak lehké získat první místo. Od roku 2012 si totiž tuto pozici zuby nehty držela společnost Apple, která se na první pozici držela podle hodnocení Brand Finance Global 500. Minulý rok byl ale velmi přelomový a kartami řádně zamíchal. Do čela se nyní dostala zcela jiná společnost, která má nemalý podíl na byznysu s mobilními technologiemi.
Brand Finance má pro svůj žebříček speciální pomůcky. Používá na určení hodnoty firemních značek sofistikovanou metodiku. Díky ní sleduje velkou řadu ukazatelů. Podle jejich propočtů tedy hodnota značky Apple meziročně poklesla, a to o neuvěřitelných sedmadvacet procent. Naopak velký růst zaznamenal Google, což znamená, že se tento americký gigant vystřídal jiného. Jeho růst zaznamenal zhruba čtyřiadvacet procent, což se s poklesem Applu hezky vypočítá. Apple tedy musí řádně zabrat, aby se od dalšího roku stal opět světovou cennou jedničkou.
Mimo jiné můžete v první desítce najít i operátory, jako jsou například AT&T nebo Verizon. Co se týče výrobců mobilních zařízení, tak se patří jednoznačně také Samsung, který se drží na šesté pozici. Technologické společnosti mají na třetím místě skvělý Amazon, ovšem Microsoft je až pátý a devátý je oblíbená sociální síť, a sice Facebook. Pokud by vás zajímalo srovnání například se značkami automobilů, ty podle studií nemají tak cennou značku jako svět technologií.
Kdo ví, jaké budou ale další překvapení, které nám tito dva giganti přinesou během následujícího roku. Jistě si společnost Apple nenechá tuto trofej jen tak vyfouknout, proto se zaměří na větší prodej.